Kunsten at markedsføre internationalt indhold: 10 tips til websteder og webshops
Indhold er konge, og det gælder bestemt også for international content marketing. Det er vigtigt at udarbejde en velgennemtænkt strategi, før du begynder at oversætte dit indhold. Du skal ikke gøre det bagefter, for så risikerer du, at dit indhold ikke lever op til forventningerne hos din internationale målgruppe.
1. Fastlægge en strategi
Overvej på forhånd, hvorfor du vil skabe indhold til et internationalt publikum. Hvad er dine mål? Ønsker du at sælge dit produkt eller din tjenesteydelse eller øge kendskabet til dit brand? Hvis du ved, hvad du ønsker at opnå, kan du bedre vurdere, hvilken stil og tone du skal bruge i dit indhold.
2. Skab en klar struktur
En klar struktur er afgørende for et godt websted eller en god webshop. Brug en overskuelig menulinje, og sørg for, at navigationen er logisk. Det gælder også for dit indhold: Brug overskrifter og underoverskrifter, så dine læsere hurtigt kan finde det, de leder efter.
3. Undgå specifikke eksempler fra 1 kultur eller land
Hvis dit indhold er beregnet til et internationalt publikum, er det vigtigt, at du skriver til et generelt, internationalt publikum. Brug ikke specifikke eksempler eller referencer, som kun kan forstås af personer fra en bestemt kultur.
4. Brug enkle ord
Prøv at bruge enkle ord i dit indhold. Det gør det lettere for folk fra andre kulturer at forstå dit budskab. Brug også korte sætninger; det er lettere at læse for folk, der ikke taler deres modersmål.
5. Oversæt dine nøgleord
Hvis du skal oversætte indhold, er det vigtigt, at du også oversætter dine søgeord. Se efter ord eller sætninger, som folk fra andre lande bruger, når de søger på nettet. På den måde kan du sikre, at dit indhold er mere let at finde i internationale søgemaskiner.
6. Sørg for at have en god titel
Titlen på din artikel eller webside er meget vigtig, da det er det første, som folk ser. Sørg for, at din titel passer til resten af dit indhold, og brug nøgleord, så du bliver mere let at finde i søgemaskinerne.
7. Anvendelse af billedsprog
Visuals gør dit indhold mere tiltalende og lettere at forstå. Brug fotos, videoer eller infografikker til at få dit budskab frem. Sørg for, at dine visuelle elementer er relevante for din målgruppe og dit budskab.
8. Fremme dit indhold
Når dit indhold er klar, er det tid til at begynde at promovere det. Sørg for, at dit indhold er let at finde på dit websted eller din webshop. Brug de sociale medier til at dele dit indhold med din internationale målgruppe.
9. Analyser dine resultater
Din internationale indholdsmarkedsføringskampagne er aldrig færdig. Du bør regelmæssigt analysere dine resultater og justere dem om nødvendigt. Se f.eks. på, hvor mange besøgende du får på dit websted eller din webshop, og hvor disse besøgende kommer fra.
10. Bliv ved med at lære
International indholdsmarkedsføring er et komplekst område, så der er altid noget at lære. Hold dig også ajour med de seneste tendenser og udviklinger. På den måde kan du være sikker på, at du altid er på forkant med udviklingen.
Fordele ved Clonable
Ved at klone et websted med Clonable kan du komme ind på det internationale marked på ingen tid. I stedet for at ansætte en oversætter, oversætte alt dit indhold og oprette et nyt websted, får du med Clonable et nyt, oversat websted på få minutter. Hvad er betydningen af et oversat websted på Clonable?
- Forbrugerne foretrækker at handle på deres eget sprog
- Du kan give kunder fra alle lande en fantastisk skræddersyet kundeoplevelse
- Du vil få mulighed for at markedsføre dine produkter på et bredere internationalt marked
- Du bliver bedre fundet i søgemaskinerne(SEO)
- Mere effektive kampagner og reklamer i udlandet