Om Clonable

Clonable - dit værktøj til kloning og lokalisering af websites og webshops.

E-mail
info[@]clonable.net
Telefonnummer
+31 492 77 52 69
Adresse

Business Center Gemert
Scheiweg 26
5421 XL Gemert

På den anden side af grænsen

På den anden side af grænsen

Overvejer du at udvide dit websted eller din webshop til udlandet? Eller ved udenlandske forbrugere selv, hvordan de kan finde dit websted? Det er en god nyhed, for det betyder, at du vokser. Andre markeder har bare andre udfordringer. Læs, hvad du skal tage hensyn til i dette blogindlæg.

Skub dine grænser

På grund af væksten i det internationale e-handelsmarked bestiller vi mere og mere nemt fra udlandet. De internationale platforme accelererer i et utroligt tempo. Dette afspejles også i populariteten af nearshoring: store virksomheder flytter i stigende grad deres lagerplads fra store lande som Kina til steder tættere på hjemmet. Dette er i forbindelse med forsyningssikkerhed og bæredygtighed i hele kæden. I modebranchen ser man f.eks., at produktionen flyttes fra Asien til Tyrkiet eller Portugal. Forkortelse af kæden er meget Europa-orienteret.

På grund af denne vækst er der et stort marked for nederlandske webshops: europæerne køber i stigende grad på tværs af grænserne. 13 % af de besøgende på nederlandske webshops kommer fra udlandet. Denne vækst forventes at fortsætte: om 10 år vil love og regler være langt mere harmoniserede og fokuseret på grænseoverskridende forretninger, hvilket vil gøre det endnu nemmere og hurtigere at bestille i udlandet. Der er dog nogle vigtige ting, som man skal være opmærksom på. Alene i EU er der 27 lande med hver deres egne regler og præferencer. Derfor er det vigtigt, at du sætter dig ind i det land, du ønsker at rejse til. Læs om de forskellige lande, og hvad du skal være opmærksom på her.

af de besøgende på nederlandske webshops kommer fra udlandet

På den anden side af grænsen med PostNL

Hvis der er én ting, der er vigtig for udenlandske købere, er det pålidelighed. Overvejelsen går på, om det er lige så pålideligt at købe fra et udenlandsk websted som fra et hjemligt websted. Dette afhænger hovedsageligt af, hvordan ordren sendes og returneres. Kunden skal kunne stole på, at pakken ankommer i god stand, og at det er let at returnere den, hvis den ikke er tilfredsstillende. Desuden vil alle gerne vide, hvornår deres pakke ankommer, og derfor er muligheden for Track & Trace også et krav.

Forsendelse

Heldigvis er det i dag næsten lige så nemt at sende dine produkter over grænsen som inden for Holland. PostNL tilbyder en pålidelig og nem service til at sende dine pakker til udlandet. Det kan du nemt gøre via din betroede og eksisterende PostNL-konto, eller du kan oprette en konto. PostNL tilbyder forskellige forsendelsesløsninger, afhængigt af pakkens størrelse. For pakker på op til 2 kg tilbyder de en smart løsning, der sendes via et billigere netværk. Inden for kontoen genereres alle toldformularer automatisk. Det er også muligt at forbinde din webshop med PostNL-kontoen. Dette vil automatisk generere forsendelsesetiketterne for dig, hvilket er nemt, ikke?

En nem returløsning skaber gentagne forretninger

Over 10 % af alle ordrer returneres. For sports- og spilartikler er det endda 15 %, og for tøj og sko ikke mindre end 25 %! En god og pålidelig returproces er derfor af stor betydning. Din internationale kunde er også mere tilbøjelig til at købe, hvis han eller hun ved, at han eller hun kan returnere sit køb uden problemer. Heldigvis tilbyder PostNL også en god service til dette formål. Gennem samarbejde med pålidelige partnere i udlandet er der altid et afleveringssted i nærheden og mulighed for at modtage returnerede varer. Afhængigt af forsendelsens vægt er der en passende returprocedure. Desuden er det muligt at følge dine returvarer i Europa med track & trace.

Track & trace

Med PostNL kan dine pakker følges fuldt ud via track & trace på ikke mindre end 7 sprog! Det giver kunderne tillid: De ved hele tiden, hvor pakken befinder sig. Som tidligere nævnt tilbyder PostNL også track & trace for returvarer. På den måde kan du selv følge afkastet og vide, hvornår du kan forvente det. Hvis du tilbyder track & trace i din webshop, vil det skabe større tillid, hvilket indirekte sikrer, at den udenlandske kunde hurtigere vil købe ting fra din webshop.

Bæredygtighed

Ud over pålidelighed er bæredygtighed også en vigtig kerneværdi ved bestilling i udlandet. Hvor forbrugerne i dag vælger gratis og hurtig levering, vil bæredygtige leveringsmuligheder i fremtiden være den mest almindelige måde at få leveret en pakke på. I de fleste europæiske lande mener mere end 85 % af forbrugerne, at emballage bør kunne genbruges, og mere end 40 % foretrækker bæredygtig levering. Omti årvilforbrugerne simpelthen gå ud fra, at alle pakkerer bæredygtigt emballeret. Det er derfor vigtigt, at køberen får indsigt i CO2-emissionerne fra sine forsendelser og returvarer. Det er afgørende, at du også har et godt bæredygtigt tilbud til dine internationale kunder, f.eks. CO2-neutral opbevaring og levering. PostNL tilbyder også her en god service: deres internationale sorteringscenter IMEC er fuldt ud CO2-neutralt, og de undersøger mulighederne for grøn lufttransport for forsendelser uden for Europa.