🎉 Vi har lanceret vores nye WordPress-plugin! Download nu

7 tips til succes med international markedsføring og reklame

Markedsføring og reklame er to af de vigtigste aspekter af enhver virksomhed. Uden markedsføring ville potentielle kunder jo aldrig få kendskab til dine produkter eller tjenester, og uden reklame ville de aldrig have en grund til at købe dem. Når en virksomhed ekspanderer globalt, skal markedsførings- og reklameindsatsen planlægges omhyggeligt for at tage højde for kulturelle forskelle.

Her får du 7 tips til at få succes:

1. Udfør en international virksomhedsanalyse.

Før du udvider din virksomhed globalt, er det vigtigt at forstå det marked, du går ind på. Dette omfatter forskning i lokal kultur og kundeadfærd. Hvilke købsvaner har dit målmarked? Hvad sætter de pris på? Hvad motiverer dem? Svar på disse spørgsmål vil hjælpe dig med at skabe en markedsførings- og reklamekampagne, der vækker genklang hos din målgruppe.

2. Udarbejdelse af en international forretningsplan.

Når du har lavet din research, er det tid til at lave en plan for din globale ekspansion. Denne plan bør omfatte dit marketing- og reklamebudget samt dine mål og målsætninger. Uden en plan er det let at bruge for mange penge eller komme ud af kurs.

3. Forstå kundernes kultur og adfærd.

Som nævnt ovenfor er det vigtigt at forstå kulturen på dit målmarked, før du lancerer en markedsførings- og reklamekampagne. Hvad er deres værdier? Hvad finder de stødende? Hvilket sprog taler de? Ved at tage dig tid til at lære din målgruppe at kende kan du skabe en kampagne, der vækker genklang hos dem.

4. Find det rette internationale look til dit brand.

Afhængigt af dit brand skal du måske foretage justeringer for forskellige markeder. Hvis dit brand f.eks. er ungdommeligt og trendy, kan det måske ikke oversættes godt til et mere traditionelt marked. Det er vigtigt at finde et internationalt look, der repræsenterer dit brand godt og appellerer til dit målmarked.

5. Samarbejde med lokale partnere.

Når du udvider din virksomhed globalt, er det vigtigt at samarbejde med lokale virksomheder. De kan hjælpe dig med at navigere i det kulturelle landskab og undgå offensive fejltrin. Disse partnere kan også give værdifuld indsigt i det lokale marked.

6. Lav international søgeordsforskning

Det er en stor udfordring at vælge de rigtige søgeord og udvikle et individuelt sæt søgeord for hvert enkelt målland. I sidste ende skal man tage hensyn til mange menneskers og interessenters perspektiver og interesser, samtidig med at man tager hensyn til globale markeder, søgeadfærd og sproglige træk og særpræg.

For at udnytte målmarkedets fulde potentiale og tale målgruppens sprog er det vigtigt, at virksomheder henvender sig til SEO-specialister, der har målsproget som modersmål, eller som har bevist deres værd inden for SEO til et internationalt marked.

7. Oversæt alt dit indhold og reklamemateriale

Når du udvider din virksomhed globalt, er det vigtigt at sikre, at alt dit markedsførings- og reklamemateriale er oversat. Det kan være en udfordring, da det ofte drejer sig om et stort antal sider og tekster. Ved at arbejde med et effektivt oversættelsesværktøj som Clonable kan du sikre, at dit materiale bliver oversat hurtigt og så præcist som muligt uden at bruge store mængder tid og penge. Få derefter en indfødt oversætter til at gennemgå de vigtigste automatisk genererede tekster for at sikre den kvalitet, du har brug for til international succes.

Har du stadig spørgsmål?

Så udfyld formularen nedenfor.

Relaterede blogs: